حاجیلو

۶ مطلب در ارديبهشت ۱۴۰۰ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

خرید و فروش ملک با وکالت بلاعزل

فروش ملک با وکالت بلاعزل عبارتی است که احتمالا این روزها زیاد به گوشتان می خورد. مردم هنگام خرید و فروش ملک یا ماشین، وکالت ‌نامه بلاعزل رد و بدل می ‌کنند و  به این معنی است که وقتی فروشنده پول را به طور کامل دریافت کرد، به خریدار این اجازه را می ‌دهد که به جای او کارهای اداری مثل انتقال سند را انجام دهد.

نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که این وکالت ‌نامه قراردادی است که می ‌تواند خطرات بسیاری را برای طرفین به خصوص خریدار در پی داشته باشد. سوء استفاده‌ها و کلاهبرداری‌های زیادی در این نوع وکالت مشاهده شده است به همین علت بهتر است قبل از بستن این نوع قرارداد در مورد شرایط حقوقی و قانونی این نوع وکالت بیشتر اطلاعات کسب کنیم. در ادامه ی مطلب قصد داریم در خصوص تمام نکات مربوط به وکالت لاعزل صحبت نماییم:

وکالت بلاعزل چیست

وکالت به مفهوم دادن نمایندگی است، چیزی که در قانون به آن نیابت می گویند و بر پایه اعتماد داده می‌شود. فردی که امورات به او واگذار می ‌شود وکیل املاک و کسی که به شخص دیگری وکالت می ‌دهد، موکل نام دارد. وکالت بلاعزل وکالتی است که در آن موکل به تنهایی نمی‌ تواند وکیل را عزل کند. یعنی در وکالت ‌نامه وکالت وکیل یا عدم‌ عزل وکیل در ضمن عقد، شرط شده باشد. در این حالت موکل دیگر حق عزل وکیل ملکی و فسخ وکالت را نخواهد داشت.

 شرایط خرید و فروش ملک با وکالت بلاعزل

گاهی به دلایل مختلفی همچون  زمان ‌بر بودن نقل و انتقال ملک، هزینه ‌بر بودن نقل و انتقال، در دسترس نبودن سند یا عجله‌ ای که فروشنده دارد، سند به نام خریدار زده نمی‌ شود و مابین خریدار و فروشنده قرارداد وکالت بلاعزل بسته می ‌شود و فروشنده، خریدار را برای انجام امور مربوط به سند مانند گرفتن استعلام‌ های ثبتی و مفاصا حساب‌های شهرداری و در نهایت ثبت سند، وکیل ملک می‌کند. در چنین وضعیتی باید به نکاتی توجه داشت:

  1. وکالت بلاعزل به هیچ عنوان به این معنا نیست که فرد خریدار در هر زمان دلخواهی که بخواهد می توادن سند را به اسم خودش بزند. وکالت بلاعزل به این معناست که که فروشنده شخصا نمی ‌تواند وکالتش را فسخ نماید.  
  2. نکته ی بسیار مهم این است که وکالت بلاعزل با مرگ طرفین، جنون طرفین، یا استعفای وکیل املاک باطل می‌ شود. به همین علت برای احتیاط بهتر این است که فقط برای انجام امور اداری این وکالت انجام شود و اگر ملکی به صورت وکالتی خرید و فروش می‌کنید، باید هرچه سریعتر وکالت آن را به سند قطعی تبدیل کنید.
  • در وکالت بلاعزل، موکل قادر است خودش تمام کارهای مربوط به معامله را انجام دهد و این حق از او گرفته نمی ‌شود. پس اگر می‌ خواهید تمام کارها توسط وکیل خوب ملک انجام شود، به طور صریح در وکالت ‌نامه قید کنید که موکل حق دخالت و اجرای امور را ندارد.
  • هنگامی که شما از طریق وکالت بلاعزل ملکی را می خرید، تا زمانی که سند نزنید، شما صاحب خانه نیستید. در این شرایط فروشنده حق فروش ملک به دیگران را خواهد داشت. به همین علت باید حواستان باشد که همزمان با تنظیم وکالت ‌نامه، مبایعه ‌نامه را هم تنظیم کنید و در وکالت ‌نامه حق فروش ملک به شخص دیگر را از فروشنده بگیرید. زمانی که مبایعه نامه تنظیم شود یعنی شما مالک ملک هستید و هر مشکلی پیش بیاید، می ‌توانید در دادگاه ثابت کنید.
  • دقت کنید که وکالت‌ نامه‌ ای که تنظیم می‌ شود، دارای محدودیت زمانی باشد.  
  • بهتر است از انجام وکالت در مورد معامله‌ های وراثتی و شراکتی که موکلین بیش از یک نفر هستند، پرهیز کنید.
  • حاجیلو حاجیلو
  • ۰
  • ۰

وکیل رسمی دادگستری

کیل رسمی دادگستری کیست

وکیل رسمی دادگستری فردی می باشد که با داشتن پروانه وکالت و با عضویت در یکی از کانون‌های وکالت دادگستری از طرف اشخاص اعم از حقیقی یا حقوقی، دولتی یا غیر دولتی، دفاع از حقوق موکل را در دادسراها، دادگاه‌ ها، ادارات ثبت و املاک قبول می‌ کند و کار وکالت می ‌کند. در کشورهای پیشرفته مشاوره های وکیل ملک به شکل تخصصی است. بدین معنی که بعضی وکلا در زمینه ی تجاری تخصص دارند که موکل با توجه به نوع تخصص آن ها به ایشان مراجعه می کند و بعضی دیگر در حوزه های مختلف فعالیت می نمایند. چند سالی است که این مدل فعالیت وکلا در ایران نیز رایج شده است. در ادامه قصد داریم در این خصوص بیشتر صحبت نماییم:

انواع تخصص های وکیل

وکیل خانواده

وکیل خانواده یک از عناوینی است که به وکیل رسمی دادگستری داده می شود. وکیل رسمی دادگستری که به شکل تخصصی در امور مربوط به خانواده فعالیت می کند به حقوق و مقررات خانوادگی تسلط کامل و جامع دارد. از آنجایی که لفظ وکیل عام است، چنین شخصی می تواند وکیل محضری باشد که در دفتر خانه اسناد رسمی توسط فرد انتخاب می شود تا جهت انجام  امور خانوادگی و مطالبات حق و حقوق ضایع شده اعضای خانواده خود اقدام کند و یا این که می تواند وکیل املاک باشد که به نیابت از موکل خویش در دادگستری و زیر مجموعه های آن اقدام قضایی و احقاق حق نماید.

وکیل چک و سفته

همانطور که می دانید امروزه در فضای بازار، اکثر معاملات انجام شده از طریق اسناد تجاری نظیر چک و سفته انجام می ‌شود. اما به علت عدم وجود نقدینگی و نیز رکود اقتصادی در بازار، بسیاری از چک ها به دلیل عدم موجودی نقد نمی‌ شوند. در چنین شرایطی، وکیل چک و سفته به دلیل آگاهی حقوقی و نیز آشنایی با روند دادگاه و نحوه مطالبه وجه اسناد مالی می‌تواند حقوق از دست رفته طلبکار را زنده نماید.

وکیل ملکی

در حال حاضر خرید و فروش املاک و زمین بیش از پیش انجام می شود و در معاملات املاک نیاز به وکیلی خبره و ماهر به شدت احساس می شود. وکیل ملکی فردی است که در مورد انواع املاک اعم از بایر و غیر بایر اطلاعات نسبی حقوقی و غیر حقوقی داشته باشد.

وکیل مهاجرت

به هر فردی که قصد مهاجرت دارد پیشنهاد می شود که حتما با یک وکیل مهارجت حرفه ای در این باره صحبت نماید و از وی مشوه های لازم را دریافت نماید. وکیل مهاجرت وکیلی است که در امور مربوط به مهاجرین به کشورهای دیگر و اخذ تابعیت از دولت های مطبوع که در آن مقیم هستند، اطلاعات حقوقی  کافی داشته باشد. این که چگونه از حقوق مهاجرین در کشورهای مقیم دفاع نماید یا در مورد تابعیت آن ها به درستی  اقدام کند.

وکیل امور قراردادها

وکیل امور قراردادها وکیلی است که در قراردادهایی که بین اشخاص تنظیم می شود اطلاعات نسبی حقوقی داشته باشد. این قرار دادها می تواند بین اشخاص حقیقی و یا بین اشخاص حقوقی تنظیم گردد. بدیهی است که وجود وکیل ملک خبره در زمان عقد قرار دادهای مذکور، می تواند تا حدود زیادی از خسارات و     کلاهبرداری های ممکن در آینده جلوگیری کند.

وکیل شرکت ها

وکیل شرکت ها عنوانی دیگر برای وکیل است و به وکیلی اطلاق می شود که در امورات مربوط به    شرکت ها و انواع آن از اطلاعات حقوقی خوب و کاملی برخوردار باشد. این شرکت ها می توانند   شرکت های تجاری مشخص در قانون تجارت باشند مانند شرکت با مسئولیت محدود و یا شرکت های  تضامنی  و یا این که می توانند شرکت های غیر تجاری مانند شرکت های عام المنفعه و فرهنگی باشند.

  • حاجیلو حاجیلو
  • ۰
  • ۰

سوال از وکیل

سوال از وکیل : امروزه برای پرسیدن سوال از وکیل راه های گوناگونی وجود دارد. با توجه به اینکه اکثر موسسات حقوقی دارای وب سایت و شبکه های اجتماعی می باشند می توانید به شکل آنلاین با وکلا ارتباط برقرار نموده و سوالات حقوقی خود را مطرح نمایید. تماس تلفنی روشی دیگر برای ارتباط با وکیل و مشاوره گرفتن از وی می باشد که دارای مزیت های بسیاری می باشد. اول انکه امکان ارتباط با وکیل ملک در هر ساعتی در طول روز فراهم و میسر است و دوم آنکه طبیعتا مشاوره به شکل تلفنی کم هزینه تر از مشاوره حضوری است.

آیا مشاوره آنلاین و تلفنی با وکیل سودمند است

آیا مشاوره آنلاین و تلفنی با وکیل املاک می تواند در راستای حل شدن مشکلات حقوقی پرونده سودمند باشد؟ این سوال شاید سوال خیلی از افراد باشد. در پاسخ باید گفت که نمی توان یک جواب قطعی به آن داد چرا که تا حد زیادی بستگی به پیچیدگی های پرونده و مشکل حقوقی فرد دارد. اگر مشکلات به وجود آمده ساده باشند با یک مشاوره تلفنی و یا آنلاین و پرسیدن سوال از وکیل می توان گره از کار پرونده باز کرد اما طبیعتا هنگامی که پرونده بسیار پیچیده باشد و لازم باشد که وکیل از نزدیک مستندات و جوانب پرونده را مشاهده نماید به هچ عنوان هیچ یک از این صورت های مشاوره نمی تواند راهکار خوبی باشد و در چنین شرایطی حتما باید حضورا به نزد وکیل خبره و متخصص مراجعه نمود. وکالت به صورت کلی در اقسام مختلفی وجود دارد که در ادامه به شرح هر یک از آن ها خواهیم پرداخت و توضیحاتی را در باره ی هر یک ارائه می دهیم:

انواع وکالت

وکیل انتخابی

وکیل انتخابی یک عنوان است و این عنوان در مواردی به کار برده می شود که شخصی، وکیل خود را انتخاب و با انعقاد قرارداد وکالت از او می ‌خواهد وکالت او را برای دفاع از حقش در مراجع قضایی بر عهده بگیرد.

وکیل تسخیری

هنگامی که یک دعوای کیفری وجود داشته باشد که الزام حضور وکیل در آن احساس شود اما فرد قادر به اخذ وکیل به علت نداشتن بضاعات مالی نباشد در آن صورت خود دادگاه برای فرد یک وکیل ملک رایگان اخذ می کند. این وکیل حق هیچگونه دریافت حق لوکاله ای را از موکل خود ندارد و باید تمام سعی و تلاش خود را در خصوص پرونده ی موکل خود بکند تا به سرانجام برساند. عنوان وکیل ملکی خوب که به این ترتیب وارد پرونده می‌شود، وکیل تسخیری است.

وکیل معاضدتی

در مواردی که اشخاص برای دفاع از حقوق خود در دعاوی حقوقی نیاز به وکالت داشته باشند ولی به دلایلی امکان گرفتن وکیل نداشته باشند، با تشخیص عسرو حرج موکل از سوی دادگاه یا تشخیص کمیسیون معاضدت کانون وکلا، در این موارد وکیلی به صورت رایگان دفاع از حقوق شخص معسر را بر عهده می‌گیرد. عنوان وکیل یاد شده در این موارد، وکیل معاضدتی است.

وکیل اتفاقی

وکیل پایه یک دادگستری شخصی است که دارای تحصیلات دانشگاهی در مقطع لیسانس و با بالاتر در رشته  حقوق یا فقه و یا مبانی حقوق اسلامی است و به شغل وکالت مشغول است اما وکیل اتفاقی عنوانی است که به فردی داده می شود که دارای شغل وکالت نیست.

در واقع  اگر شخصی تحصیل کرده رشته حقوق باشد ولی شغل اصلی او وکالت نباشد و بخواهد به صورت اتفاقی برای حل مشکلاتی که بستگان نزدیک او در مراجع قضایی دارند، خارج از چرخه و آزمون‌های سخت کانون وکلای دادگستری، از این کانون برای همان مورد خاص پروانه وکالت موردی بگیرد، با طی مراحل قانونی و پرداخت هزینه مربوطه می‌تواند به این امر اقدام کند. شخصی که با این روش وکالت موردی برای دفاع از حقوق بستگانش گرفته‌است را وکیل ملک اتفاقی گویند.

  • حاجیلو حاجیلو
  • ۰
  • ۰

مشاوره رایگان با وکیل

مشاوره رایگان با وکیل جزو خدمات بسیار ارزشمند برخی از موسسات حقوقی است.  متاسفانه دیده شده که افرادی که از لحاظ مالی در وضعیت مناسبی قرار نداشته اند نتوانسته اند از خدمات وکیل ملک استفاده نمایند و به دلیل ناآگاهی از مسائل حقوقی دچار ضرر و زیان های بسیاری شده اند. مشاوره رایگان با وکیل برای افراد نیازمند می تواند بسیار سودمند و موثر باشد. به طور معمول مشاوره رایگان حقوقی از طریق فضای مجازی و یا مشاوره حقوقی تلفنی صورت می ‌گیرد.

مشاوره حقوقی آنلاین

مشاوره حقوقی به شکل رایگان امروزه بسیار پرطرفدار است چرا که افراد در طول شبانه روز می توانند با وکیل در ارتباط باشند و سوالات خود را مطرح نمایند. در حال حاضر می توان به طور قطع گفت که تمامی موسسات حقوقی دارای وب سایت و اکانت های مختلف در شبکه های مجازی هستند که در واقع یک راه ارتباطی با وکیل هستند. تمامی افراد می توانند سوالات و ابهامات حقوقی خود را در وب سایت درج نمایند و منتظر باشند تا وکیل پاسخ خود را بگوید. این نوع از مشاوره حقوقی رایگان می‌ تواند برای سوالات کوتاه و با درجه اهمیت پایین مناسب باشد.

مشاوره حقوقی تلفنی

مشاوره حقوقی تلفنی در مقایسه با مشاوره حقوقی آنلاین دارای مزایای بیشتری است. در مشاوره حقوقی تلفنی به دلیل مکالمه گفتاری و عدم نیاز به تایپ و خستگی ناشی می ‌توان مسائل را بهتر و با توضیح بیشتر برای وکیل ملک مربوطه توضیح داد. علاوه بر این وکیل نیز می ‌تواند به طور کامل بر روی مشاوره حقوقی خود تمرکز کرده و پاسخ را به بهترین و راحت ‌ترین شیوه ی ممکن اعلام نماید. همچنین موکل با شنیدن صدای فرد مشاوره دهنده احساس بهتری نسبت به روند مشاوره حقوقی خواهد داشت. در مشاوره حقوقی تلفنی امکان طرح سوالات مختلف وجود دارد و شاید بتوان گفت بهترین نوع مشاوره حقوقی رایگان همین روش است.

همانطور که گفتیم مشاوره رایگان با وکیل املاک به شکل تلفنی مزایای بیشتری در مقایسه با روش آنلاین دارد اما این روش هم محدودیت هایی را دارا می باشد.  یکی از این محدودیت‌ها عدم بررسی دقیق اوراق و مدارک و اسناد پرونده است. هر چند که شاید بتوان با استفاده از مجازی این مدارک را برای وکیل املاک و یا مشاور ارسال نمود. اما زمانی که حجم مدارک زیاد باشد و یا عکس‌ها از کیفیت لازم برخوردار نباشد، بهتر است از مشاوره حقوقی حضوری استفاده شود که طبیعتا در این شرایط می‌ بایست حق المشاوره پرداخت گردد.

مزایای مشاوره حقوقی رایگان

  1. امکان استفاده از نظرات وکیل متخصص و یا مشاور حقوقی در سریعترین زمان ممکن
  2. صرفه جویی در زمان و هزینه  
  3. پاسخ به سوالات ساده حقوقی
  4. آگاه شدن افراد از روند دعاوی حقوقی و کیفری و ایجاد پیش زمینه جهت استفاده از مشاوره حقوقی تخصصی تر

آیا مشاوره رایگان با وکیل راه حل خوبی است

متاسفانه فرهنگ بسیار غلطی در کشور ما رواج پیدا نموده است و آن هم این است که می گویند خدمات رایگان و ارزان قیمت از کیفیت خوبی برخوردار نیستند. اینگونه افراد کیفیت را به طور مستقیم تابعی از هزینه می دانند. در پاسخ باید بگوییم که به هیچ عنوان اینطور نیست و خدمات رایگان وکیل برای مشکلات ساده بسیار موثر است اما طبیعتا اگر مشکل پرونده از پیچیدگی بالایی برخوردار باشد یک مشاوره رایگان به شکل آنلاین و یا تلفنی نمی تواند گره از کار پرونده باز کند. در چنین شرایطی حتما باید کار به شکل حضوری پیش رود.

پرونده‌ هایی که نیازمند مطالعه اوراق و اسناد پرونده هستند و یا برای توضیحات می ‌بایست حتما به صورت حضوری به فرد متخصص مراجعه کرد، از جمله مواردی هستند که نمی ‌توان با مشاوره حقوقی رایگان به مطلوب بودن نتیجه امیدوار بود.

  • حاجیلو حاجیلو
  • ۰
  • ۰

موسسه وکالت

موسسه وکالت چیست

 

موسسه وکالت یک رابط بسیار موثر و قانونی میان فرد وکیل و فرد موکل می باشد. موسسه وکالت به موسسه ای گفته می شود که در خصوص امور وکالتی و حقوقی فعالیت می نماید.  با توجه به    پیشرفت های بسیار زیادی که امروزه در تعاملات اجتماعی و انسانی به وجود آمده است و همچنین وجود انواع مشکلات حقوقی، ایجاد موسسه وکالت در سطح جامعه یک لازمه ی بسیار ضروری و مهم محسوب می شود. در واقع در دنیای امروز، مردم گریبانگیر و دچار مشکلات فرهنگی، سیاسی، اقتصادی، شخصی و… بسیاری هستند و به همین دلیل ممکن است به یک وکیل و حقوقدان خوب و حرفه ای احتیاج پیدا کنند که در آن صورت باید به موسه وکالت و حقوقی مراجعه نمایند.

وکالت چیست

کلمه ی وکالت در لغت به معنای واگذارکردن می باشد. در واقع وکالت یعنی عقدی که بین وکیل و موکل صورت می گیرد که به واسطه آن وکیل کلیه کارهای حقوقی موکل را انجام می دهد. شخص وکیل به واسطه ی وکالت می تواند به عنوان یک مشاور حقوقی به شما کمک کند تا بتوانید امورات خود را به خوبی انجام دهید و در این زمینه با مشکل حقوقی مواجه نشوید. برای اخذ وکیل ملک باید به خصوصیات و ویژگی هایی که در ادامه خواهیم گفت توجه بسیاری نمایید چرا که امر وکالت امری بسیار مهم و حساس می باشد و اگر وکیل مناسب و خوبی را انتخاب نکرده باشید باید متحمل ضررهای بسیاری شوید.

ویژگی های یک وکیل خوب

  1. وکیل خوب موسسه وکالت فردی می باشد که از قوانین و مسائل حقوقی کاملا مطلع است و   می تواند به خوبی از موکل خود در دادگاه دفاع نماید.
  2. یک وکیل خوب و با تجربه قبل از هر اقدامی باید اطلاعات کاملی را از موکل و مشکل او کسب نماید و بتواند اتهامات وی را مورد بررسی قرار دهد و همچنین تحقیقات لازم را برای بررسی نحوه اتهام انجام دهد. به طور معمول اکثرا وکیل ها هیچگونه تضمینی در خصوص موفقیت به موکل خود نمی دهند اما وکیل خوب وکیل دعاوی ملکی است که بتواند در برابر موکل خود احساس مسئولیت داشته باشد.
  3. یک وکیل خوب به هیچ عنوان وعده های دروغین به موکل خود نمی دهد. خیلی از وکلا برای جذب مشتری وعده های دروغین و ناممکن می دهند که این جزو اخلاق حرفه ای یک وکیل خوب نمی باشد زیرا وعده های دروغین ممکن است موجب گمراهی افراد شود.
  • یک وکیل پایه یک خوب، برای نتیجه گیری بهتر نباید فرایند دادرسی را پیچیده تر نماید و باید به ساده سازی مسائل حقوقی و قضایی بپردازد. حتی در این مورد وکیل می تواند به قاضی هم کمک کند و با اطلاعات جامعی که دارد، قاضی پرونده را هم مطلع نماید و در تصمیم گیری های نهایی روی آن تاثیر بگذارد.
  • وکیل دعاوی ملکی خوب موسسه وکالت، در هر سطحی که باشد، باید احترام قاضی پرونده را حفظ نماید و نباید نسبت به اطلاعات و یا شهرتی که دارد به قاضی و نماینده ها در دادگاه تفاخر کرده و یا بی احترامی نماید. همچنین وکیل از چاپلوسی و تملق نزد قاضی هم باید خودداری نماید، زیرا این کار ها ممکن است موجب تحت تاثیر قرار دادن  قاضی شود که در نهایت در تعیین نتیجه نهایی می تواند تاثیرگذار باشد.
  • یکی از ویژگی های مهم دیگر وکیل موسسه وکالت آن است محرم اسرار موکل خود باشد. موکل دارای اسرار مهمی در زندگی و یا کار خود خواهد بود و قطعا وکیل باید با آنها آشنا شود تا بتواند در دفاع از موکل اطلاعات لازم را داشته باشد، پس نگه داشتن این راز ها بسیار مهم و حیاتی است و وکیل ملک باید محرم اسرار موکل باشد.
  • حاجیلو حاجیلو
  • ۰
  • ۰

وکیل پایه یک

 

 

عنوان وکیل املاک پایه یک دادگستری به فردی داده می شود که دارای مدرک در زمینه ی حقوق یا فقه و مبانی حقوق اسلامی می باشد و در آزمون پذیرش کارآموزی کانون وکلای دادگستری که تنها یک بار در سال برگزار می‌ شود و رقابتی سخت در آن وجود دارد نیز قبول شده است و کلیه مراحل آن را با موفقیت پشت سر گذاشته است. تمامی افراد به علت آنکه در طول زندگی خود با مسائل حقوقی بسیاری مواجه می شوند نیاز به استفاده از راهنمایی های یک وکیل املاک پایه یک خبره و کاردان را پیدا خواهند کرد.

انتخاب یک وکیل کاردان و با تجربه برای رسیدگی به امور پرونده بسیار حائز اهمیت است چرا که اگر وکیل نسبت به قوانین آگاه نباشد وهمچنین از اطلاعات به روز نیز برخوردار نباشد نمی تواند از حقوق موکل ویش در دادگاه دفاع نماید. بنابراین می توان گفت که داشتن دانش روز برای وکالت در اموری همانند جرائم رایانه ‌ای، حقوق فضای مجازی و اینترنت و مسائل حقوقی مربوط به موضوعات دیگر و... برای یک وکیل پایه یک دادگستری خوب و حرفه ای امری کاملا ضروری به نظر می رسد.

 

وکیل پایه یک خوب چه شرایطی باید داشته باشد

 

  1. یک وکیل باید حتما دارای مدرک لیسانس در رشته حقوق باشد.
  2. در آزمون وکالت پذیرفته شده باشد و علاوه بر آن دوره کارآموزی وکالت که در حدود دو سال می باشد را گذرانده باشد.
  3. صلاحیت وکیل املاک باید از هر لحاظ از جمله شرایط عمومی، اخلاقی و مذهبی تایید شده باشد.
  4. وکیل باید کلیه آزمون های تشریحی و مصاحبه های علمی را با موفقیت پشت سر گذاشته باشد.

 

ویژگی‌های وکیل پایه یک دادگستری خوب

یک وکیل خوب دارای ویژگی ها صفت ها و مهارت هایی می باشد که حتما باید به آن ها توجه نمود. نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید آن است که وکیلی که صرفا دارای پروانه و مجوز وکالت باشد را نمی توان همواره یک وکیل خوب به شمار آورد چرا که وکیل باید از ویژگی های دیگری از جمله مهارت و توانایی در وکالت، شخصیت و اخلاق صحیح در وکالت برخوردار باشد. به همین علت باید حتما قبل از پیدا کردن وکیل در هر حوزه ای تخصص و توانایی او در پرونده های حقوقی و میزان حق الوکاله او بررسی شود. نکته ی دیگری که باید به آن توجه شود بحث تبلیغات است. بعضی از وکلا از شایستگی های لازم برخوردار نیستند اما سعی دارند که با تبلیغات های متعدد خود را به عنوان یک وکیل شایسته و حرفه ای معرفی کنند. در ادامه به بررسی ویژگی های یک وکیل خوب و حرفه ای خواهیم پرداخت:

 

 

 

دلسوزی و احساس مسئولیت

 

دلسوزی و احساس مسئلیت یکی از ویژگی های یک وکیل املاک خوب و کاردان است. در واقع باید انجام و پیشبرد سریع امور پرونده ی موکل یک دغدغه برای وکیل باشد. وکیل باید هر اطلاعاتی که لازم است را با بیانی ساده و رسا به موکل خود انتقال دهد.

میزان تجربه وکیل

 

میزات تخصص یک وکیل ارتباط مستقیمی با میزان تجربه ی وی دارد. به عبارتی هرچه که وکیل باتجربه تر باشد طبیعتا تخصص وی نیز بیشتر است. وکالت یک حرفه بسیار دقیق و پیچیده است و در صورتی که وکیل از دانش حقوقی کافی برخوردار نباشد سرنوشت موکل به دت به خطر می افتد.  

 

صداقت و راستگویی

 

صداقت و راستگویی جزو اصول اخلاقی بسیار مهم در امر وکیل املاک  است که حتما باید از سوی وکیل مورد اهمیت واقع شود. یک وکیل صادق و راستگو فقط در اندیشه ی دریافت حق الوکاله از موکل خود نیست و موکل خود را در جریان تمام پستی و بلندی هایی که در طول پرونده قرار است رخ دهد، قرار می دهد.

  • حاجیلو حاجیلو