حاجیلو

۵ مطلب در خرداد ۱۴۰۰ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

وکیل زمین و مستغلات کیست

وکیل زمین و مستغلات به فردی گفته می شود که که دارای تسلط کافی بر قوانین و مقررات مرتبط با معاملات املاک و مستغلات می باشد. این افراد با مسائل مربوط به انواع دعاوی ملکی، قوانین مرتبط با وام های مسکن، نحوه واگذاری‌ ها و خرید املاک و مستغلات و انواع قرارداد های اجاره و …. آشنایی کامل دارند. همچنین وکیل خوب املاک می تواند به بررسی پیشینه و سابقه ی مالکیت تجاری، مسکونی یا اداری یک ملک، درستی اسناد و مدارک و …. بپردازد و مشاوره لازم را به خریداران ارائه نماید.  

وظایف اصلی وکیل زمین و مستغلات

وکلای زمین و املاک به طور کلی وظایف بسیار گسترده ای دارند. وظایف اصلی وکیل ملک شامل الزام به تنظیم سند رسمی، دعاوی خلع ید، تصرف عدوانی، مالکیت ملک، تقسیم مال و افرازو تفکیک املاک مشاع، دستور فروش، تخلیه، تجویز انتقال منافع و … می باشد. در ادامه قصد داریم در خصوص برخی از این وظایف بیشتر صحبت نماییم:

دعاوی مربوط به الزام به تنظیم سند

اگر قصد خرید ملک دارید باید بگوییم که  این کار در واقع گرانترین سرمایه گذاری است که قصد انجام آن را دارید. برای این کار بهتر است که از یک وکیل مجرب املاک بخواهید که شما را در روند معاملات راهنمایی کند. درباره وکیل یکی از بیشترین دعاوی در حیطه وظایف وکیل ملکی، الزام به تنظیم سند است. همانطور که می دانید آخرین مرحله از مراحل خرید املاک و مستغلات، انتقال سند به نام خریدار است. برای انتقال سند حضور خریدار و فروشنده در دفاتر اسناد رسمی کشور الزامی می باشد اما  متاسفانه  خیلی از فروشندگان به دلایل مختلفی از انتقال سند به خریدار خودداری می کنند. در این زمان، وکیل ملکی   می تواند به مراجع قضایی مراجعه نماید تا فروشنده را ملزم به انتقال سند ملکی کند.

دعوای تصرف عدوانی

یکی از رایج ترین دعاوی ملکی، دعوای تصرف عدوانی می باشد. یکی از نکات مهم در دعاوی تصرف عدوانی  قابلیت اقدام از  هر دو طریق حقوقی یا کیفری است که شخص در انتخاب نوع شکایت دارای حق اختیار است. اما چنانچه دعوای  تصرف عدوانی به صورت حقوقی مطرح  شود، شما نمی توانید مجددا به روش کیفری اقدام کنید. این در حالی است که دعاوی کیفری را می توان دوباره به روش حقوقی پیگیری کرد. بنابراین، ضروری به نظر می رسد که برای دعاوی تصرف عدوانی از یک وکیل ملکی مجرب مشورت گرفته شود، چرا که نحوه پیگیری پرونده و اثبات حقوق شما در هر یک از روش ها متفاوت است.

 

دعوای خلع ید

از دیگر دعاوی ملکی که برای حل و فصل آن نیاز است از تجربیات و راهنمایی های یک وکیل زمین و مستتغلات حرفه ای استفاده نمود، دعوای خلع ید می باشد. در دعوای خلع ید، مالک از تصرف ملک خود توسط متصرف غیر قانونی به مراجع قضایی شکایت می کند. در واقع، ابتدا متصرف به صورت غیر قانونی و بدون اجازه مالک  از ملک استفاده می نماید، و از پس دادن ملک به مالک  خودداری می کند.

اکثر مردم دعاوی خلع ید را با تصرف عدوانی به اشتباه می گیرند و به همین علت قادر نیستند از حقوق قانونی خود به خوبی دفاع نمایند. بنابراین، بهتر است برای اینگونه دعاوی نیزاز یک وکیل زمین و مستغلات با دانش و تجربه کاری مناسب مشورت بگیرید.

 

تقسیم مال و افزار ملک مشاع

تقسیم مال و افزار ملک مشاع زمانی مطرح می شود که یک ملک به دلایل مختلف از قبیل ارث از متوفی و یا خرید همزمان بین چندین نفر مشترک باشد. چنانچه هیچ یک از شرکا برای تقسیم ملک به توافق نرسند، بهتر است برای حل اختلاف و آگاهی از مقررات افراز املاک مشاع یا فروش ملک از یک وکیل املاک متخصص در زمینه املاک و مستغلات مشورت بگیرند.

  • حاجیلو حاجیلو
  • ۰
  • ۰

وکیل مستغلات

وظایف وکیل مستغلات 

وکیل مستغلات : املاک، زمین و مستغلات جزو مواردی هستند که همواره دعوا و درگیری بر سر آن ها بسیار زیاد است و شکایت های زیادی توسط افراد مختلف برای این موضوع در دادگاه ها وجود دارد. دعاوی ملکی اغلب مشکلات و دعاوی شکل گرفته در حوزه ی املاک و مستغلات، پیچیده و پرپیچ و خم هستند و به همین دلیل افراد خود به تنهایی قادر به حل و فصل آن ها نیستند. در چنین شرایطی باید حتما از یک وکیل املاک و مستغلات باتجربه کمک گرفته شود.  

عنوان وکیل مستغلات یا وکیل ملکی به کسی اطلاق می شود که تخصص کامل در زمینه دعاوی حقوقی ملکی دارد و با قوانین مختلف مربوط به ملک آشنایی کامل دارد. در کشور ما اراضی و املاک دارای قوانین حقوقی گوناگونی هستند که یک وکیل ملکی به تمامی این قوانین اشراف دارد و با تکیه بر دانش خود قادر است مشکلات به وجود آمده را رفع و رجوع کند. لازم به ذکر است که همیشه در زمان بحران و مشکل نباید به وکیل ملک مرجعه کرد در واقع بهترین کار این است که قبل از به وجود آمدن مشکل با یک وکیل مشورت نمود و مشاوره گرفت..

ویژگی های وکیل

وکیل ملکی متخصص ویژگی های مختلفی دارد. یک وکیل املاک خوب باید باید از تجربه کافی برخوردار باشد و با پرونده های گوناگونی در طول مدت کار خودش برخورد کرده باشد. تجربه باعث می شود تا وکیل ملکی بتواند شانس بیشتری برای موفقیت در پرونده داشته باشد. البته لزوم داشتن تجربه برای وکیل امور ملکی داشتن دانش و تخصص کافی از نظر علمی هم است. یک وکیل خوب ملک باید قبل از اخذ پرونده در ابتدا آن را به خوبی مطالعه کند و بررسی کند که آیا این پرونده ارزش زمان گذاشتن و صرف هزینه های گزاف را برای رسیدن به نتیجه ی مطلوب را دارد و یا خیر؟

یک وکیل ملکی موفق کسی است که به خوبی به سخنان موکل خود گوش کند و تمامی مشکلات او را در زمینه املاک و مستغلات رفع کند. وکلای ملکی موکلان خود را از هرگونه خطر احتمالی که ممکن است از جانب کلاهبرداران آنها را تهدید کند دور می کنند و آرامش خاطر موکلان خود را فراهم می کنند.ویژگی دیگر یک وکیل املاک آن است که محرم اسرار موکل خود باشد و تحت هیچ شرایطی اسرار و رازهای موکل خود را فاش ننماید چرا که این کار از حیطه ی اخلاق کاری خارج است.

هزینه ی وکیل مستغلات چقدر است

در خصوص سوال هزینه وکیل مستغلات چقدر است نمی توان یک پاسخ دقیق و قطعی اعلام نمود چرا که این موضوع کاملا بستگی به میزان تجربه و توانایی‌ های وکیل ملکی و کاری که شما می ‌خواهید انجام دهید دارد. در بعضی موارد وکیل ملکی به صورت ساعتی حقوق دریافت می ‌کند و در مواردی نیز برا‌ی هر پروژه مبلغ دریافتی متفاوتی دارد. وکیل دعاوی ملکی گاهی ممکن است که مشکل شما به قدری کوچک و جزئی باشد که با یک مشاوره حقوقی تلفنی و یا آنلاین با وکیل تمامی راهکارهای لازم را برای حل و فصل پرونده ی خود دریافت کنید که در این صورت نیازی به پرداخت هزینه های بالا نخواهید داشت. موسسات حقوقی بسیاری هستند که برخی از مشاوره های حقوقی تلفنی و آنلاین شان کاملا رایگان است.  

نکته‌ ای که باید به آن توجه داشته باشید آن است که این است که در بیشتر موارد هزینه‌ هایی که برای استفاده از یک وکیل ملک خوب پرداخته می‌ شود در مقابل سودی که از این کار می ‌برید بسیار ناچیز است. لازم به ذکر است که که املاک و مستغلات گاهی شامل کل دارایی ‌های یک فرد می شود و محافظت از این دارایی نیازمند استفاده از افراد آگاه و مجرب است.

  • حاجیلو حاجیلو
  • ۰
  • ۰

وکیل تلفنی ۲۴ ساعته رایگان جزو خدماتی است که از سوی موسسات حقوقی ارائه می شود. احتمالا بارها برایتان پیش آمده که درگیر یک مشکل حقوقی کوچک و جزئی شده اید و یا سوالات حقوقی بسیاری در ذهن دارید اما به علت مشغله های کاری فراوان و کمبود وقت فرصت مراجعه ی حضوری به دفتر وکیل و یا موسسه حقوقی را ندارید. با استفاده از خدمات وکیل تلفنی ۲۴ ساعته رایگان به آسانی قادر خواهید بود در هر ساعتی از شبانه روز با وکیل ملک موردنظرتان در ارتباط باشید و کلیه سوالات حقوقی خود را بپرسید.

مزایای وکیل تلفنی ۲۴ ساعته رایگان

  1. مشاوره حقوقی تلفنی در مقایسه با مشاوره حضوری بسیار سریع تر بوده و نیازی به گرفتن وقت قبلی ندارد.
  2. امکان مشاوره حقوقی با چندین وکیل و انتخاب بهترین وکیل برای قبول وکالت پرونده
  3. خیلی از افراد درگیر مشکلات حقوقی هستند اما توان پرداخت حق الوکاله وکیل را ندارند. همانطور که می دانید هزینه مشاوره به صورت حضوری با یک وکیل دعاوی ملکی بسیار بالا می باشد ولی در روش مشاوره حقوقی تلفنی این هزینه بسیار کم و گاهی کاملا رایگان است.

نکات استفاده از خدمات تلفنی وکیل

  1. برای استفاده از خدمات وکیل تلفنی بهتر است در ساعات اولیه ی روز تماس صورت گیرد،   چرا که وکلا در پایان روز کاری به علت آنکه به افراد بسیاری مشاوره داده اند دچار خستگی ذهنی شده اند و کارایی شان افت پیدا خواهد کرد و شاید نتوانند راهکار و مشاوره خوبی به شما ارائه دهند.
  2. هنگامی که در حال شرح پرونده و مشکلات خود هستید باید به گونه ای خلاصه وار این کار انجام شود. در واقع بهتر است پرونده خود را به گونه ‌ای مطرح کنید که ظرف دو الی سه دقیقه بتوانید سوالات خود و جنبه‌های مختلف پرونده را به طور مختصر برای وکیل تلفنی مطرح کنید و سپس منتظر پاسخ بمانید. طولانی کردن زمان طرح سوال موجب پایین آمدن کیفیت مشاوره می ‌گردد.  
  3. به عنوان نکته ی پایانی باید گفت که تحت هر شرایطی خودتان شخصا با وکیل تماس گرفته و صحبت نمایید. عده ی بسیاری هستند که به علت ترس، خجالت و یا هر دلیل دیگری از افراد دیگر تقاضا می‌ کنند که با وکیل املاک صحبت نماید. این امر ممکن است، باعث می‌شود  سوالات حقوقی که پرونده به طور کامل درست به وکیل انتقال نیابد و از طرفی پاسخ توسط فردی که با وکیل دعاوی ملکی صحبت کرده به طور ناقص به شما انتقال یابد.

وکیل آنلاین

وکیل آنلاین از دیگر خدمات باارزش موسسات حقوقی است. امروزه موسسات حقوقی با طراحی وب سایت و شبکه های اجتماعی، یک پل و راه ارتباطی میان وکلا و افراد ایجاد کرده اند تا تمامی کسانی که با مشکل حقوقی مواجهه شده اند و یا سوال حقوقی در ذهن دارند بتوانند با وکلا در ارتباط باشند. مزیت وکیل املاک آنلاین نیز همانند وکیل تلفنی است. استفاده از خدمات وکیل آنلاین رایگان می باشد. دعاوی ملکی همچنین از آنجایی که مراجعه حضوری صورت نمی گیرد در زمان شما صرفه جویی بسیاری خواهد شد.

آیا استفاده از وکیل تلفنی و آنلاین سودمند است

باور بسیار غلطی که در بین افراد رایج شده است این است که خدمات وکیل تلفنی و آنلاین اغلب بی کیفیت بوده و کارساز نیست. در پاسخ باید بگوییم که چنانچه مشکل پرونده ی شما جزئی باشد به راحتی می توانید با کمک خدمات وکیل تلفنی و آنلاین آن را حل و فصل نمایید اما اگر پرونده پیچیده و پر پیچ و خم باشد طبیعتا با یک تماس ساده و یا ارتباط آنلاین با وکیل نمی توان پرونده را پیش برد ودر چنین شرایطی حتما باید حضورا به نزد وکیل مراجعه نمود تا وکیل از نزدیک مستندات پرونده را مشاده نماید و اقدامات لازم را انجام دهد.

  • حاجیلو حاجیلو
  • ۰
  • ۰

خرید ملک با تفویض وکالت : این روزها احتمالا کلمه ی وکالت بلاعزل را در خرید و فروش ملک بسیار شنیده اید. نقل و انتقال ملک برای فروختن یک ملک یا زمین به طور معمول دارای هزینه‌های زیادی است. به همین علت بسیاری از افراد از به نام زدن سند خودداری کرده و یک سند وکالتی و وکالت بلا عزل تنظیم می‌ کنند و همه کارهایشان به صورت قانونی با همان سند انجام می‌ شود.

خیلی از افراد به اشتباه تصور می کنند که در خرید و فروش ملک با وکالت بلاعزل شخص خریدار قادر است که در هر زمانی اقدام به ثبت سند به نام خود کند اما باید بدانید که منظور از کلمه وکالت بلاعزل  این است که فروشنده دیگر نمی‌ تواند شخصا وکالتش را فسخ کند. انواع دعاوی ملکی با این حال متاسفانه باید گفت که هنوز هم راه هایی برای فسخ قرار داد حتی در حالت وکالت بلا عزل وجود دارد. بر اساس قانون اگر یکی از طرفین معامله دچار جنون و یا مرگ ناگهانی شود این وکالت که بین آن‌ها بسته شده است به راحتی فسخ می ‌شود. به طور کلی خرید و فروش با وکالت بلا عزل و وکالت نامه دارای معایبی می باشد که بهتر است قبل از انجام چنین معاملاتی از آن ها مطلع بوده و تمامی نکات مربوط به آن را بدانید. وکیل املاک در ادامه قصد داریم در خصوص این موضوع صحبت نماییم:  

 

معایب خرید ملک با تفویض وکالت

نکته ی بسیار مهمی که در خصوص خرید ملک با وکالت بلاعزل باید بدانید آن است که با وکالت بلا عزل شما هنوز مالک اصلی ملک نخواهید بود. بهتر است که هر چه سریع ‌تر برای تبدیل وکالت ‌نامه به سند قطعی و نقل و انتقال ملک اقدامات لازم را انجام بدهید.

در چنین معاملاتی فروشنده می‌ تواند ملک وکالتی را به چند نفر بفروشد. لازم به ذکر است که هنگامی‌ که فروشنده نقل و انتقال ملک با وکالت نامه را انجام می ‌دهد و به شما وکالت بلا عزل می‌ دهد انواع دعاوی ملکی می ‌تواند همچنان انتقال سند قطعی را خودش انجام دهد و ملک را به شخص دیگری بفروشد و حکم ابطال وکالت بر وکالت نامه شما بخورد. وکیل ملک در چنین حالتی شما برای جلوگیری از چنین مشکلاتی می توانید ۲ کار زیر را انجام دهید:

  1. از فروشنده بخواهید که همزمان با تنظیم وکالت نامه یک مبایعه نامه هم تنظیم نماید.
  2. در وکالت نامه حق فروش ملک به شخص دیگر از فروشنده سلب شود.

نکات مهم در خصوص خرید ملک با تفویض وکالت

  1. توجه داشته باشید که در معامله‌ های کلان که از طریق وکالت ‌نامه صورت می ‌گیرد الزامی است که قبل از انجام معامله اعتبار وکالت ‌نامه از دفترخانه ‌ای که تنظیم کننده سند بوده است، کتبا استعلام شود.
  2. در صورت انجام دادن معاملات باوکالت رسمی همانند املاک در رهن بانک‌ها و ملک وکالتی سعی کنید در اسرع وقت و در کمترین زمان نسبت به دریافت سند قطعی ملک اقدامات لازم را انجام دهید.
  3. دقت داشته باشید که چنانچه معامله ‌ای ازطریق تفویض وکالت انجام شود، وکیل ملک وکالت نامه اولیه و اصلی که پایه و اساس معامله است، باید به صورت دقیق مطالعه شده تا به صورت دقیق مشخص شود فردی که به نام وکیل املاک شناخته شده است دارای اختیارات کامل و بلاعزل باشد.
  4. در تنظیم سندهایی که شامل وکالت بلا عزل است ازآنجایی ‌که موکل شما حق اجرای مورد وکالت را از دست نداده است و شخصاً نیز قادر به اجرای آن خواهد بود، وکیل املاک لذا به ‌طور صریح در وکالت نامه خود قید کنید که موکل هیچ‌ گونه حق دخالت و اجرای آن را ندارد و این مجوز را از او ساقط کنید.
  5. از انجام معامله ‌هایی که به واسطه ی وکالت‌ نامه‌های کلی که مربوط به اموال منقول و غیرمنقول موکل باشد و یا این‌ که موکلین افراد متعددی همانند وراثتی و شراکتی باشند، اجتناب کنید.
  • حاجیلو حاجیلو
  • ۰
  • ۰

وکیل پایه یک ملکی کیست

در گذر زمان جوامع انسانی در حال رشد و پیشرفت بوده اند و این رشد و پیشرفت در حوزه های مختلفی همچون رواببط انسانی، اقتصاد، صنعت، و … بوده است. با رشد و پیشرفت روابط انسانی یک سری روابط اجتماعی به وجود آمدند که دارای ارزش های مالی نیز بودند و این موضوع سرمنشاء به وجود آمدن مسائل و مشکلات حقوقی شد.  یکی از گسترده ترین  مسائل و مشکلات حقوقی مربوط به املاک و زمین است که گاهی به قدری پیچیده و پرپیچ وخم هستند که حل و فصل آن ها از توانایی بک فرد فاقد انش و تجربه خارج است. در چنین شرایطی باید با یک وکیل پایه یک ملکی گفت و گو کرد و مشاوره دریافت نمود. مشورت نکردن با یک وکیل ملک تبعات و ضررهای  بسیاری را در پی دارد. در ادامه ی مطلب قصد داریم درخصوص نکات مهم یک وکیل پایه یک ملکی صحبت نماییم:

 

نکات مهم در مورد وکیل پایه یک ملکی

 

تنظیم دادخواست

همانطور که می دانید بخش اعظم مهارت و دانش یک وکیل املاک مربوط به نحوه ی تنظیم دادخواست می باشد. به همین علت هنر لایحه نویسی و شرح ما وقع و تنظیم دادخواست جزو موارد قابل توجه در مورد یک وکیل ملک حاذق است که در حوزه ی املاک فعالیت می نماید.

آگاهی از هزینه ها

وکیل ملکی پس از بررسی پرونده و میزان پیچیدگی آن باید بتواند یک برآورد کلی از هزینه ها را به موکل خود ارائه نماید. همچنین باید این موضوع را به موکل خود بگوید که آیا قدم گذاشتن در مسیر حل پرونده برای کسب موفقیت ارزش هزینه کردن و وقت گذاشتن را دارد یا خیر که این موضوع فقط با درک صحیح از میزان احتمال موفقیت در دعوا حاصل می شود که ناشی از علم و تجربه ی کافی است

تجربه

تجربه وکیل در موفقیت پرونده بسیار تاثیرگذار است. طبیعتا واگذاری یک پرونده سنگین ملکی به یک وکیل املاک جوان و بی تجربه نباید انجام شود چرا که در پرونده های سنگین و پیچیده میزان تجربه ی بیشتری لازم است. 

برخورد مناسب و پیگیری

وکیل پایه یک ملکی با تجربه وکیلی است که در ابتدا حجم کاری خود را بررسی کرده و بعد قبول پرونده می کند چرا که باید بتواند زمان و دقت و تمرکز لازم را برای پرونده اختصاص دهد.

 

آگاهی و اشراف کامل نسبت به قوانین ثبت اسناد و املاک

آگاهی از قوانین ثبت املاک جزو مواردی است که یک وکیل خوب املاک باید حتما دارای این ویژگی باشد. وکلای ملکی این آگاهی را از طریق دانش اندوزی و تجربه کسب کرده اند.

 

نظارت بر اجرای احکام

وکیل ملکی باید بتواند به خوبی به اجرای احکام موجود نظارت کند. پس از انشاء رای توسط قاضی و ارجاع آن به واحد اجرای احکام، این واحد وظیفه ی اجرای صحیح حکم را دارد. وکیل ملکی قادر است بر روی عملکرد نهاد های اجرا کننده حکم نظارت و دقت داشته باشد تا اگر احکام درست و دقیق اجرا نشد برای جلوگیری از تضییع حق موکل اعتراضات و اقدامات حقوقی متناسب را انجام دهد.

 

احترام به مقام قاضی در دادگاه

این امر بدین معنا است که وکیل دادگستری نباید با چاپلوسی و تملق و تحقیر نمودن با قاضی رفتار نماید. یک وکیل ملک نباید به واسطه ی درجه علمی و اطلاعاتی که دارد، نسبت به قاضی و مقام دادگاه تفاخر نماید بلکه وکیل خوب املاک باید با رفتار و شان خود احترام دادگاه و جامعه را برانگیزد. بنابراین هر قدر متواضع تر و افتاده تر باشد، احترام بیشتری را جذب خواهد نمود. در برخی موارد ممکن است بروز چنین رفتارهایی از قبیل برخی رفتارهای زننده و خارج از شان  قضایی بر روند پرونده موکل تاثیر گذاشته و نظر قاضی پرونده را عوض کند.

  • حاجیلو حاجیلو